Zážitková pedagogika v mojí výuce aneb každá hodina pro vás bude skvělým zážitkem
- Simona

- 8. 3. 2021
- Minut čtení: 1
Když jsem se jako malá začala učit německy, což bylo můj první jazyk, zpětně bych uvítala o dost kreativnější přístup a možnost jazyk prožít na vlastní kůži. Díky tomu jsme hledala v dospělosti možnosti, jak se cizím jazykům přiblížit i prakticky a ne jen se učit gramatiku a slovíčka. Zážitek v cizím jazyce je to nejcennější, co můžeme dostat, protože se nám situace zafixuje a slova a výrazy se spojí s tím konkrétním zážitkem a to se potom hůř zapomíná.
První alternativní metodou, kterou jsem se naučila byla jazyková animace, při které se zapojují všechny smysly a pohyb, takže je člověk němčinou či češtinou obklopen. Ač metoda nepochází z česko-německého kontextu, její silnou stránkou je také hledání podobností mezi češtinou a němčinou.
Další metodou, kterou ráda používám, je jazyková psychodramaturgie (PDL), která vtahuje studenta do jazyka přímo a pomáhá mu naučit se potřebné jazykové prostředky svým tempem a v pořádí, které potřebuje. Dá se říct, že zde neslouží student gramatice, ale gramatika studentovi.







link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link link